Geen blauwe enveloppen meer en alleen maar digitale post. Daar streeft de Nederlandse overheid uiteindelijk naar. De eerste stap naar papierloze communicatie is al gezet: de digitale brievenbus MijnOverheid.nl is in het leven geroepen. Dit domein biedt u toegang tot uw post, uw persoonlijke gegevens en uw lopende zaken bij steeds meer overheidsdiensten. Denk aan de Belastingdienst maar ook uw eigen gemeente, het Kadaster, RDW, SVB en UWV
Herinnering
Naast informatieverstrekking, dient het platform ook om u aan verschillende zaken te herinneren. Bijvoorbeeld het verlengen van uw rijbewijs, ID-kaart of paspoort of de status van uw vergunningen. Door het laatste feit hebben ook ondernemers er baat bij om voortaan digitaal hun post te ontvangen. Zo heeft u namelijk alle overheden in één mailbox. Denk er wel aan dat u nog steeds verplicht bent om uw administratie bij te houden. Het is dus handig om alle documenten als PDF op te slaan en ergens (online of offlne) te bewaren. Inschrijven doet u met uw DigiD. Het is aan te raden om de emailnotifiaties aan te zetten.